25.03.2020 Середня “В” група (Зірочка) (Вихователь Варкентін С.М., Стадник О.Є.)
Малювання декоративне Красиві серветки
Мета: Вчити дітей малювати візерунки на серветках круглої й квадратної форми; Показати варіанти сполучення елементів декору за кольором і формою (крапки, круги, плями, лінії прямі й хвилясті). Показати залежність орнаменту від форми серветки (знайомство з основним принципом декоративно-прикладного мистецтва). Розвивати відчуття кольору й ритму. Виховувати інтерес до народного декоративно-прикладного мистецтва.
Матеріали, інструменти, обладнання.
Паперові квадрати й круги — по одному на кожну дитину (довжина сторони або діаметр 12—15 см), гуаш, пензлі з білки чи колонкові, серветки паперові та з тканини. Три-чотири декоративні серветки, підготовлені вихователем для показу дітям варіантів орнаменту.
Зміст заняття.
На початку заняття вихователь показує дітям варіанти красивих серветок, пропонує розглянути й визначити, з чого вони
зроблені. Педагог дає дітям початкове уявлення про такі види декоративно прикладного мистецтва, як художня вишивка, мереживоплетення, візерунчасте ткацтво. Розповідає, що вже з давніх давніх часів наші прапрапрабабусі, прабабусі й бабусі старались, щоб у домі все було красиво, особливо на столі, адже за столом під час обіду збиралась уся сім’я
— їли, розмовляли й обговорювали різні справи. На столі лежали рушники чи серветки, та не прості, а візерунчасті — з квітами, ягодами, птахами чи яскравими смужками. Дивитися на них було радісно, тому їжа здавалася смачнішою, а чай
— солодшим і духмянішим.
— Намалюймо й ми з вами красиві серветки для чаювання наших іграшок. Посуд
для них ми вже зліпили, тепер подбаємо про красиве сервірування.
Вихователь показує дітям варіативні взірці декоративних серветок і окремі елементи декору, пояснює в доступній формі зв’язок орнаменту й форми виробу (серветки):
- На круглій серветці треба намалювати в центрі крупний елемент візерунка (квітку, плоди, сонечко, рибку, пташку) й по «берегу» (краю) дрібні елементи (листочки, ягідки);
- На квадратній серветці слід заповнити центр і куточки або ж побудувати сітчастий (клітчастий) орнамент.
Вихователь пропонує дітям вибрати паперові форми — круги чи квадрати (за бажанням) і намалювати красиві серветки для лялькового чаювання. Педагог допомагає визначитися з типом візерунка, характером, кольоросполученням, прийомами малювання.
Підсумок: Наприкінці заняття діти розглядають серветки.
Вихователь Варкентін С.М.