21.05.2020 Логопедична “Б” (Дзвіночок) (Вихователі Сахно А.В., Плохотникова Г.М.)
Тема дня: « День здоровя»
Інтегроване заняття з ознайомлення з природним довкіллям та розвитку мовлення з пріоритетом еколого-економічного виховання за темою:
Тема: «Де вода – там життя»
Мета: Формувати уявлення дітей про одну з поширених речовин у природі – воду. Закріплювати знання дітей про значення води для життя усіх живих об’єктів на планеті Земля. Дати знання про те, що вода – джерело життя. Як люди використовують воду: для вживання, для відпочинку, для оздоровлення, як засіб пересування.
Розвивати вміння логічно мислити, вправляти у розв’язанні проблемних ситуацій, вміння давати обґрунтовані відповіді.
Продовжувати розвивати зв’язну мову та логіко математичні здібності. Закріпити назви геометричних фігур, назви основних кольорів, лічба.
Виховувати бережне ставлення до води, бажання підтримувати чистоту водойм.
Словникова робота: Збагатити словниковий запас дітей словами: очищення, забруднення, морська вода.
Попередня робота: Проведення дослідів з водою, розглядання картин із зображенням водойм та їх мешканців, екскурсія до джерельця, лісового озера, річки (закріплення правил поведінки в природі). Використання інтерактивних ігор: «Добрий струмок», «Добрий дощик», «Морські хвилі» тощо. Заучування віршів про мешканців водойм та загадування загадок.
Матеріал та обладнання: ТЗН мультимедійна дошка, слайди з наслідками екологічних катастроф, запис шуму морських хвиль, музичної релаксації, макет лісового озера, річки, моря, джерельця. Дидактичні завдання: «Допоможи рибкам», «Відгадай на що схожа», «Склади човник»(з геометричних фігур). Іграшкові рибки, черепаха, маски із зображенням мешканців моря, надувні плавзасоби, відерця, 3 мусорні баки з позначками («для паперу», «для пластику», «для скла»), ракушки, морські камінці, сміття.
Хід заняття:
Діти, чи любите ви відпочивати? Де? (відповідь дітей)
Відгадайте загадку:
«Посмалилися носи, загоріли щічки.
Ми щодня у пору ту ходили до річки»
– В яку пору року ми ходили відпочивати до річки? (влітку)
– Яка зараз пора року? (осінь)
– Як називається останній місяць весни? (травень)
Я нагадала вам про літо, щоб ми з вами пригадали, як і де ми відпочивали влітку. Де найбільше вам сподобалося відпочивати? (на лісовому озері) А хто там живе? (черепахи, жаби, вужі, риба, змії) А чи можна їх чіпати? (Ні) Чому? (відповіді дітей)
Сьогодні я знову пропоную вам сходити до лісового озерця і поглянути, які зміни відбулися там з приходом весни. І поглянути чи можемо ми там когось зустріти. (Пригадати правила поведінки поводження в лісі та біля водойми)
Вихователь: (загадка)
«У хаті зачинилася,
Тихенько причаїлася,
Та сидить німа від страху,
Ви впізнали? (черепаха)
Вихователь: Вірно це черепаха (Зустріч дітей з черепахою)
Добрий день, тітонько Черепашко.
– Ой діти, погляньте, що трапилося з нашим лісовим озерцем? Вода дуже брудна і її зовсім мало. Невже прихід весни міг так змінити все? Давайте у черепахи запитаємо що ж тут трапилося?
– Черепаха говорить, що не знає, що трапилося і просить нас допомогти врятували озеро та її мешканців.
– Ми згодні допомогти, але не знаємо як.-Черепашка говорить, що нам потрібно потрапити до моря і знайти там Кита, він старий та розумний і він знає все.
– А як же ми туди потрапимо, море ж так далеко?
– Черепашка говорить, що потратити до моря нам допоможе наша річечка.
– Діти. Дорога дуже далека і потребує наших знань та фізичної підготовки. Чи готові ви до такої пригоди? (відповідь дітей)
– Тоді в дорогу….
Фізхвилинка:
Руки вгору підіймемо,
І долонькамми змахнемо,
Ручки в сторону малята,
Хай тупочуть ноженята.
У дудочку пограємо,
Трішки пострибаємо.
Туп-туп-туп маленькі ніжки,
Не стомились а ні трішки.
– Ось ми і прийшли до нашої річечки. (Пригадати правила поведінки поводження біля водойми)
– Річко, річечко, допоможи. Дорогу до моря нам покажи.
– Діти, хто живе в річці? (відповіді дітей)
– Рибки –малюки потребують теж нашої допомоги. Потрібно знайти їх батьків. Дидактичне завдання «Допоможи рибкам» (І підгрупа- працює з картками на яких зображені дорослі риби та їх малюки. Діти підбирають відповідну. ІІ підгрупа – на малюнку із зображенням великих і малих риб допомогою стрілочки діти вказують де чий малюк) Діти виконують завдання.
– А на чому ми з вами попливемо? (на човні)
– А хто допоможе нам його побудувати? (ручки). Вірно наші долоньки
Вправа «Човник»
Я стулю долонечки оці,
Попливу по річечці-ріці,
Із долоньок славний човник стане,
Він плистиме ріками-морями.
Човник білий парус підіймає,
Човник в путь дорогу відпливає.
Хвилі його бережно гойдають,
Рибки йому хвостиком махають
– Тож давайте з вами його побудуємо. Дидактичне завдання «Побудуй човник»(Діти викладають човник з геометричних фігур і відповідають з яких саме фігур складено їх човник та якого кольору ці фігури)
– Човник готовий і ми можемо вирушати в дорогу , але одягнемо для безпечної подороже надувні жилети.
Під музичний супровід, погойдуючись, ніби на хвилях діти підпливають до моря. Прислухаються і чують шум морських хвиль.
– Ось ми з вами і припливли до моря. Море яке? (велике) А ми які? (маленькі). Як же ми знайдемо Кита? Нам потрібно перетворитися на моських мешканців.
Вихователь та діти: Один два три, на мешканців моря морська вода нас перетвори?
В підводному царстві діти зустрічають Кита та розповідають про те яка біда трапилася на лісовому озерці. Кит повідомляє про те, що врятувати озерце можливо, якщо люди перестануть розкидати сміття і що негайно потрібно знайти маленьке Джерельце з якого і починається життя всіх водойм на планеті Земля, бо «Вода-це джерело життя». Без води на землі загинуть не тільки мешканці водоймищ, а й тварини, птахи іт.д. (Перегляд відеослайдів наслідків екологічних катастроф з вини людини на мультимедійній дошці)
Діти повертається додому і в пошуках Дерельця натрапляють на кучу сміття. Прибирають його розподіляючи його відповідно до вказаного мусорного контейнеру. Розчищують джерело.
Дитина: «Джерельце»
Джерельце під вербою,
Виблискує водою.
Прийду до нього
Й до ладу, порозчищаю,
Обкладу все дно камінням.
В пісок ні краплі не впущу.
Задзвенить і заспіває,
Вода джерельна, мов жива.
– Чи сподобалася вам подорож? Як ви гадаєте чи впливає на природу те, як люди недбало поводяться з нею: викидають у воду пакети, пляшки, скло? Як саме? (відповідь дітей)
– Діти ми з вами зробили велику справу, почистивши від сміття маленьке Джерельце. Ми врятували все живе, що є на нашій планеті Земля. Тож всім нам потрібно турбуватися і берегти нашу природу, нашу землю, наші водоймища, наше джерельце, бо без води немає життя.
– А на згадку про нашу подорож я пропоную створити картину «Цікава зустрічі з мешканцями водоймищ» ( Нетрадиційна техніка малювання-малювання печатками)
КОНСПЕКТ
комбінованого заняття з
«ЛЕГО – конструювання»
Мета: Учити конструювати з конструктора типу SYSTEM на пластині, створюючи картини за (схеми, фото) зразками. Спонукати дітей виконувати роботу якісно, знаходити та виправляти помилки.
Закріпити з дітьми прикмети весни. Закріпити назву дерев, що ростуть на території дитячого садка, перших весняних квітів.
Вчити виразно читати вірші, емоційно передавати інтонацію. Формувати уміння працювати в колективі, допомагаючи один одному.
Розвивати пам’ять, мислення, уяву. Виховувати дбайливе ставлення до природи.
Обладнання:
- деталі конструктора LEGO-SYSTEM;
- пластини;
- схеми (додаток 1);
- екран;
- мультимедійний проектор.
Попередня робота:
Спостереження, екскурсії.
Бесіда з дітьми про живу та неживу природу.
Розгляд ілюстрацій, репродукцій про весну.
Читання та заучування віршів про весну.
Слухання музичних творів.
Виготовлення різних конструкцій із LEGO-SYSTEM.
Знайомство з професією фотографа, оператора.
Перегляд діафільму «Весна красна»
Хід заняття:
Доброго ранку, Доброго дня. Бажає весела, Усім дітвора. Діти, а який у вас сьогодні настрій?
(Веселий, радісний.)
Давайте всі посміхнемось один одному і подаруємо гарний весняний настрій всім.
Загадка про весну.
А чому ви, гадаєте , що весна?
Які ознаки весни ви знаєте?
( День довший, ніч коротша, підвищується температура повітря на вулиці, люди вдягаються легше, можна ходити без шапки.)
(Запитання до дітей , які супроводжуються слайдами, створеними програмою Microsoft Power Point)
Які зміни відбуваються в живій природі? (з рослинами, тваринами)
Які перші весняні квіти ви знаєте? Що в них спільного?
Назвіть дерева, які частіше за інші зустрічаються на території нашого садочка.
Що спільного в будові дерев?
Чим особливим відрізняється береза від інших дерев?
Весна – це свято пробудження природи. Усі люди, тварини, рослини чекають від весни радості та тепла.
Про весну багато написано віршів, пісень, картин.
Ось подивіться, як художники в своїх картинах зображують прихід весни.
(Батьки за допомогою мультимедійного проектора демонструє картини із зображенням весни.)
Ми з вами вчили вірші про весну. Хто пам’ятає?
Фізкультхвилинка
Діти, я вам пропоную вивчити ще один вірш який називається «А я у гай ходила…» написав його автор Павло Григорович Тичина.
Читання вірша вихователем.
Пояснення незрозумілих слів для дітей.
Як називається вірш? Хто його автор? Якими словами починається вірш? Як у вірші сказано про дерева? т.ін.
Заучування вірша. П.Г.Тичини «А я у гай ходила…»
Діти, я вам пропоную спробувати себе у ролі художників і створити ілюстрації до цього вірша, які допоможуть нам краще запам’ятати його.
Але працювати ми будемо не фарбами і пензликами, а створимо картинки за допомогою LEGO конструктора типу SYSTEM.
А зараз переверніть аркуш паперу, який лежить перед вами, розгляньте схему і приступайте до роботи. (Діти старанно працюють)
Діти, що у нас з вами вийшло, коли ми склали ваші роботи поряд?
(велика картина, фотокартки т.ін).
Діти, кому і навіщо потрібні ці предмети? (діти відповідають)
створіть діафільм до віршу «А я у гай ходила…»
Потім разом з дітьми за допомогою мультимедійного проектора переглядають його.
Діти ще раз розповідають вірш.
Вірш Павла Тичини А я у гай ходила «А я у гай ходила…» По квітку ось яку!
А там дерева — люлi. I все отак зозулi:
Ку-Ку!
Я зайчика зустрiла, Була б його спіймала
Дрiмав вiн на горбку.
Зозуля ізлякала: Кінець!
Ку-Ку!
Вихователь: Сахно А.В.