21.05.2020 Середня “Б” (Бджілка) (Вихователь Юва О.В.)
Тема дня «День здоров’я «Зі спортом всі ми дружимо та зростаємо дужими»
1.Зан. Конструювання
Тема: «Рибка з трикутників».
Мета: закріплювати поняття «сторона», «лінія згину», «центр квадрата»; удосконалювати вміння вирізати трикутники з квадратів, складати зображення предметів із частин, правильно розташовуючи їх на аркуші; розвивати окомір, відчуття простору, допитливість, працьовитість; поглиблювати знання про риб; виховувати бережне ставлення до навколишнього світу.
Обладнання: зразок готового виробу, демонстраційний матеріал із зображенням риб, два квадрати (3 × 3 см) будь-якого кольору, клей ПВА, пензлик і посудина для клею, половинка альбомного аркуша, ножиці, клейонка, волога і суха серветки, чорний фломастер.
Хід заняття
1.Тематична ігротека Творча гра «Золота рибка» Вихователь разом із дітьми складає розповідь: «Літо було дуже спекотним. Жодного дощику! Лісове озерце почало пересихати, а рибки стали в ньому задихатися. Попрохала тоді Золота Рибка допомоги в лісових жителів. Зарадили лісові жителі лиху рибок: прорили від річки рівчачок і озерце знову ожило! А Золота Рибка вирішила віддячити рятівникам кожному виконати бажання.
– Як ви гадаєте, що попрохало в рибки ведмежа? (Мед, малину.)
– Білочка? (Горішки, грибочки.)
– Зайчик? (Морквину, капусту.)
– Їжачок?..»
2.Мотивація: Золота Рибка виконала бажання кожного лісового мешканця. Потім вона махнула хвостиком і попливла з озера в річку, з річки в море, а з моря в океан. Бо вона ж чарівна! Шкода було пташкам і звірятам розлучатися з нею. І на згадку про її щедрість лісові істоти зробили з листя, пелюсток і травинок портрет Золотої Рибки. Цікаво, яким же вийшов її портрет?
– Діти, а ми зможемо його зробити? Тоді до справи!
3.Розминка для рук «Зображуємо морських і річкових рибок»*
Зобразити долоньками форель (робити хвилясті рухи пірнання і виринання, тримаючи долоні плиском);
зобразити долоньками камбалу (долоні скласти разом, парарельно до підлоги; перевертати з боку на бік);
зобразити долоньками пічкура (долоньки звиваються на столі);
зобразити долоньками щуку (долоньки імітують пащу в русі);
зобразити долоньками морського їжака (долоньки тримати вертикально, притиснувши одну до одної, пальчики випнуті, як голки).
- Фізкультхвилинка «Рибалки»
Ми рибалити йдемо, (Ходьба на місці.)
Добру вудку беремо. (Нахили.)
З розмаху гачок закинем, (Махи руками.)
А як клюне — крутим спінінг. (Обертання кистями рук.)
Рибку виймемо з водички, (Торкання пальців ніг.)
Але кривди їй не вчиним, (Крутіння головою.)
А відпустимо у річку! (Присідання.)
5. Показ та пояснення роботи
1). Складіть один із квадратів «косиночкою».
2). Розріжте квадрат навпіл по лінії згину. Вийшли два трикутники.
3.) Складіть другий квадрат «косиночкою» й розріжте його навпіл по лінії згину.
4). Порахуйте трикутники. (Чотири.)
5). Складіть навпіл один із трикутників. Вийшла маленька «косиночка».
6). Розгорніть складений трикутник і розріжте навпіл по лінії згину.
7). Вийшли два маленькі трикутники. Скільки великих трикутників? Скільки маленьких? Яких більше? Яких менше?
8). Складіть навпіл один маленький трикутник і розріжте його на два трикутники по лінії згину.
9). На альбомному аркуші викладіть два великі трикутники так, щоб їхні стіночки стикалися (один куточок дивиться вгору, другий униз).
10). Змажте зворот великих трикутників клеєм і приклейте їх. Вийшов тулуб рибки.
11). Приклейте рибці хвостик із великого трикутника (куточок до куточка). 12). Найменші трикутники приклейте зверху та знизу тулуба (стіночками до рибки). Вийшли плавці.
13). Сухою ганчірочкою промокніть надлишки клею.
14). Намалюйте чорним фломастером оченята. Ще плавці й луску намалюйте за власним задумом.
6.Підсумок заняття
Виставкадитячих робіт та обговорення.
– Що було вам найскладніше у роботі?
Юва О.В.