21.04.2020 Старша “А” (Живчик) (Вихователі Мойсієнко В.О., Ступак О.В.)

Заняття 1. Розвиток мовлення.

Тема: «Птахи нашого міста. Безпека.»

Мета: продовжувати ознайомлювати дітей із птахами міста; учити розрізняти птахів за зовнішніми ознаками та звичками, вживати іменники у родовому відмінку множини; стимулювати вживання речень зі сполучником «а»; вправляти в умінні утворювати від звуконаслідувальних слів дієслова; вправляти у вимові звуків [г], [ґ]; навчати утворювати іменники — назви дитинчат птахів; учити складати описові розповіді про птахів; виховувати допитливість, дбайливе ставлення до птахів, інтерес до художніх творів. Попередня робота: читання віршів про птахів; під час прогулянки спостереження за птахами; вивчення пальчикової гри. Матеріал: зображення птахів місцевості — голуб, горобець, ластівка, ворона, сорока.                              ХІД І. Організаційний момент Вихователь повідомляє дітям, що до них прилетів гість та пропонує його відгадати за загадкою. Невеличка сіра й біла Пташка біля нас живе. Дуже добра, ніжна, мила, Крихітки вона клює. Під вікнами воркує. Кожен з вас цю пташку знає, Її назву відгадає. (Голуб) — Так, це голуб. Привітайтеся з голубом.                                                                        ІІ. Основна частина Вихователь пропонує дітям уважно розглянути пташку. — Завдяки чому пташка вміє так спритно і швидко літати? Що в неї є? (Крильця) Що ще є у пташки? Діти називають та показують частини тіла: голівка, очі, ніжки, тулуб, дзьоб. — Саме своїм умілим дзьобиком пташка ловить комах, дістає їх. Який голуб? (Він гарний, сірий, швидкий.) Що вміє робити голуб? (Він уміє літати, дзьобати, стрибати) Як сказати інакше: стрибати? (Плигати) Як ласкаво назвати голуба? (Голубок) У голуба є друзі. Хто вони? Відгадайте. Вихователь загадує дітям загадки про птахів та у міру відгадування виставляє зображення птахів. Маленький хлопчик Стрибнув на стовпчик. По двору пострибав, Усі зернятка зібрав. (Горобець) — Так, це горобець. Як ви здогадалися, що це горобець? Як назвати ласкаво горобця? Який горобчик? (Маленький, швидкий) А це хто? Сама сірувата, Хода мішкувата, Горда персона — Звуть її — … (ворона). — Так, це ворона. Як ви здогадалися, що це ворона? Яка ворона? (Сірувата, велика, дзьобата) А це хто? Стрибає між гілок Пташина білобока, Криклива, крадькувата, А звуть її… (сорока). — Так, це сорока. Як ви здогадалися, що це сорока? Яка вона? (Білобока, швидка, криклива, крадькувата) А це хто? Швидко скрізь цей птах літає, Безліч комашок з’їдає, За вікном гніздо будує, Тільки в нас він на зимує. (Ластівка) — Так це ластівка. Як ви здогадалися, що це ластівка? Як ласкаво її назвемо? Яка вона? (Маленька, жвава, швидка) Чим вона живиться? Це зимуючий птах чи ні? (Перелітний птах)                                 Дидактична гра «Один — багато» Вихователь називає птаха або частину тіла, а діти змінюють слова. Горобець — (багато кого?) горобців; сорока — (багато кого?) сорок; ворона — (багато кого?) ворон; голуб — (багато кого?) голубів; ластівка — (багато кого?) ластівок; крило — (багато чого?) крил; дзьоб — (багато чого?) дзьобів; хвіст — (багато чого?) хвостів.                       Вправа «Хто як кричить — Пригадаймо, які пісеньки співають птахи. • Як співає горобчик? (Цвінь-цвірінь!) Що робить горобчик? (Цвірінькає) • Як співає сорока? (Тр-р-р!) Що робить сорока? (Тріщить) • Як співає ворона? (Кар-кар!) Що робить ворона? (Каркає) • Як співає голуб? (Гу-гу!) Що робить голуб? (Воркоче) Вихователь пропонує дітям скласти порівняльні речення. — Розкажіть, що є у ворони, а що є у горобця. • У ворони голова, а у горобця — голівонька. • У ворони дзьоб, а у горобця — дзьобик. • У ворони крила, а у горобця — крильця. • У ворони ноги, а у горобця — ніжки. • У ворони очі, а у горобця — оченята. • Ворона каркає, а горобець цвірінькає. — Хто з’являється у птахів навесні? (Пташенята) Перетворимося на пташенят. Дидактична гра «Великі й малі» Вихователь пропонує дітям розглянути малюнки птахів зі своїми пташенятами. Запитує у дітей: — Хто зображений на малюнку? Де доросла пташка? Де її маля? Як називають маля сороки? • У сороки — сороченята. • У ворони — воронята. • У горобця — горобенята. • У ластівки — ластів’ята. Вихователь пропонує дітям відповісти на запитання: — Чиї малята-воронята? (Воронята — пташенята ворони.)                                Вивчення скоромовок Горобець, горобець галушок везе горнець. Ґава до ранку сиділа на ганку.                                                                                            Дидактична гра «Розкажи про птаха» Дитина обирає птаха та описує його. — Це ворона. Вона сіра, велика. Ворона вміє стрибати, літати, ходити, дзьобати, каркати. Дитинчата ворони називаються воронятами.                        ІІІ. Підсумок — Де живуть ці птахи? (У місті) Як потрібно ставитися до пташок? Чому? Пограймо!

 

Заняття 2. Конструювання.

Тема: «Весняна квітка».

Мета: закріплювати з дітьми прикмети весни, назви перших весняних квітів; розвивати творчу уяву, увагу, мислення, пам’ять, дрібну моторику рук; виховувати дбайливе відношення до навколишнього.

Попередня робота: спостереження в природі за першими весняними квітами, екскурсії у весняний парк, розгляд листівок з квітами.

Матеріал: папір білого та жовтого кольору, пензлі, клей, ножиці, простий олівець, шаблон пелюстки, листівки із зображенням перших весняних квітів.

Хід роботи:

  1. Організаційний момент.  Психогімнастика «Квітка». – Я – квітка. Я       першою прокидаюсь від зимового сну. Тягну своє стебельце, розкриваю свої пелюсточки до сонечка. Посміхаюсь легенькому весняному вітерцеві. Я радію весні!
  2. Відгадування загадок про весняні квіти.
  1. Мотивація. – Уявимо, що ми з вами сьогодні потрапили в справжню художню майстерню. І нам запропонували створити щось на згадку про красуню весну. Щоб ви зробили? Пригадайте, які перші весняні квіти? Дійсно, квіти – це найкрасивіше, що дарує нам весна.
  2. 4. Продуктивна діяльність дітей. Пальчикова гімнастика «Вийшли пальчики гулять».

Етапи роботи: -Смужку білого паперу складаємо гармошкою, прикласти шаблон пелюстки, обвести олівцем, вирізати ножицями.

  • Нижню частину пелюстки на 1/3 надрізати ножицями і склеїти разом ці частини, щоб вийшла вигнута пелюстка.
  •   Серединку квітки виготовити зі смужки паперу жовтого кольору. Розрізати смужку паперу, не дорізаючи досередини на рівній відстані від кінців.
  •  Склеїти серединку у коло. Загнути відрізані частинки, приклеївши їх у середину квітки.
  1. Підсумок. – Які гарні квіти у вас вийшли. Зберемо всі роботи разом і влаштуємо в нашій художній майстерні справжню квіткову галерею.

 

Вихователь Ступак О.В.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *