28.04.2020 Старша “А” (Живчик) (Вихователі Мойсієнко В.О., Ступак О.В.)
Заняття 1: Розвиток мовлення
Тема: «Як би я намалював весну» ( комплексне: розвиток мовлення, граматика, звукова культура)
Мета: розширювати уявлення про весну як пори року, вчити складати речення по лексичній теми «Весна» з опорою на картинки; збагачувати словниковий запас по весняній тематиці, активізувати словниковий запас прикметників: вчити узгоджувати слова в словосполученні ім. + Дод; розвивати логічне мислення через встановлення причинно-наслідкових зв’язків в природі; розвивати пам’ять, продовжувати вчити запам’ятовувати текст; виховувати у дітей навички навчальної діяльності (вміння відповідати на питання повними відповідями, уважно слухати своїх товаришів)
Попередня робота: Спостереження на прогулянці за явищами живої і неживої природи, розгляд ілюстрацій по темі, читання віршів і загадок про весну.
Хід заняття
- Організаційний момент.Відгадайте загадку і ви дізнаєтесь, якій порі року буде присвячено сьогоднішнє заняття.
Сніг зійшов на полях,
Зазеленів листками гай
Птахи з вирію летять,
Квіти око звеселять. ( весна)
ІІ. Основна частина.
– Ви раді весні? Ми довго чекали весну, значить, яка весна? (Довгоочікувана).
Який настрій виникає у вас, коли ви говорите про весну? (Веселий, гарний, прекрасний.)
І з таким настроєм на занятті будемо чітко відповідати, промовляти всі звуки.
– Я хочу розповісти вам казку про те, як посварилися весна і сонечко.
Зустрічалися весна і сонечко і разом до людей приходили, тепло і радість дарували, а тут раптом почали сперечатися, хто з них головний. Сонце каже:
«Я землю грію, теплом зиму виганяю», а весна:
«Я і без тебе зиму вижену».
Образилося сонечко і пішло. А весна як не старалася, не змогла перемогти зиму і пішла до сонечко, та тільки розбудити сонечко не змогла. Невже ця казка так погано закінчиться? Що станеться, якщо вони не помиряться і сонечко не вийде? -відповідь дітей.
– Як ми можемо весні допомогти? Як ми знайдемо дорогу до сонечка? Будемо на запитання відповідати і весні допомагати.
- 1. Гра “Один і багато”. Я називаю один предмет, а дитина – багато цих же предметів:
Дощ – дощі
Підсніжник- підсніжники
Шпак – шпаки
Гніздо – гнізда
Лист – листя
Комаха – комахи
Дерево – дерева
- 2. Гра «Лагідні слова». А тепер трохи пограємо. Я буду кидати м’яч, а дитині доведеться гарненько подумати і замінити прості слова на ласкаві.
- Сонце – сонечко
- Струмок – струмочок
- Вітер – вітерець
- Пташеня – пташеня
- Гілка – гілочка
- Крапля – крапелька
- Квітка – квіточка
- Трава – травичка
- лист-листик
- Складання розповіді про весну по мнемотаблиці.
-Треба помирити весну і сонечко.
-Давайте розповімо сонечку, що буде, якщо вони помиряться.
– Сонечко, послухай, яка розповідь про весну у дітей вийшла, але без тебе
ніяк не обійтися, ти головне. Чи сподобалися ваші розповіді сонечку? Чому?
- Дидактична гра «Так-ні»:
- Навесні можна ліпити сніговиків.
- Навесні можна кататися на санчатах.
- Навесні з’являються перші весняні квіти.
- Навесні можна купатися в річці.
- Навесні на деревах опадає листя.
- Навесні птахи відлітають у теплі краї.
- Гра «Сонечко навесні». Яке воно, сонечко, навесні?(Тепле, кругле, яскраве, червоне, веселе, променисте, весняне).
ІІІ. Підведення підсумків:
– Що вам запам’яталося і сподобалося найбільше? Який у вас настрій?
Заняття 2: Ліплення
Тема: Посадимо квіткову грядку
Мета: вчити створювати зображення одних і тих же предметів по – різному, варіативними способами, закріпити правила роботи з пластиліном: розкачати пласт, користуватися стекою при оформленні жилок листків, розминати, оформляти краї пелюсток, передаючи їм характерну форму; розвивати навички колективної творчості, розширювати образні уявлення дітей; виховувати бажання порадувати оточуючих, створити для них щось гарне, викликати почуття радості від створеного зображення.
Матеріал для заняття.
різних кольорів пластилін, стеки, клейонки, вологі серветки.
Хід заняття.
- Організаційна частина
Сюрпризний момент – словесна гра «Назви квіти».
Дорослий показує картинки із зображенням рослин, а діти називають їх.
ІІ частина. Рішення проблемної ситуації, що росте на квітковій грядці і радує нас весною? Пропоную зліпити фіалку з різнокольорового пластиліну. А зараз ми трохи відпочиньмо.
Фізкультхвилинка
Я прошу піднятися вас – це раз.
Повернулася голова – це два.
Руки вгору, вперед дивись – це три.
Руки розведемо ширше на чотири.
З силою пальці стиснути, розтиснути – це п’ять.
Всім дітям тихо сісти – це шість!
Розглядання готового зразка. Пояснення виконання роботи.
– Хто може описати фіалку: з яких деталей вона зроблена, скільки у неї пелюсток, якої форми листочки, якого кольору пластилін потрібно взяти для самої квітки фіалки?
– Щоб фіалка росла їй потрібен ґрунт. Його замінить чорний або коричневий пластилін
– Як ви думаєте, що потрібно зробити потім?
– Спочатку потрібно виліпити листочки, а потім вже квіточки.
Самостійна робота дітей.
Давайте підготуємо наші пальчики до роботи.
Пальчикова гімнастика:
Виріс високий зелений росточок (Кисті рук складені «бутоном».)
Ласкаво вранці розкрив пелюстки. (Пальці рук розводяться в різні сторони як пелюстки)
Всім пелюсткам красу і харчування (Потім руки повертаються пензлями
Дружно дають під землею корінці. ( Вниз.)
У процесі діяльності у дітей заохочувати самостійність, акуратність, творчість. Тим дітям, які можуть відставати в роботі, надавати допомогу.
ІІІ частина. Підведення підсумків. Чи сподобалась виконана робота? Що вдалося найбільше?
Мойсієнко В.О.