28.04.2020 Старша “А” (Живчик) (Вихователі Мойсієнко В.О., Ступак О.В.)

Заняття 1:    Розвиток мовлення

Тема: «Як би я намалював весну» ( комплексне: розвиток мовлення, граматика, звукова культура)

Мета:  розширювати уявлення про весну як пори року, вчити складати речення по лексичній теми «Весна» з опорою на картинки; збагачувати словниковий запас по весняній тематиці, активізувати словниковий запас прикметників: вчити узгоджувати слова в словосполученні ім. + Дод; розвивати логічне мислення через встановлення причинно-наслідкових зв’язків в природі; розвивати  пам’ять, продовжувати вчити запам’ятовувати текст; виховувати у дітей навички навчальної діяльності (вміння відповідати на питання повними відповідями, уважно слухати своїх товаришів)

Попередня робота: Спостереження на прогулянці за явищами живої і неживої природи, розгляд ілюстрацій по темі, читання віршів і загадок про весну.

Хід заняття

  1. Організаційний  момент.Відгадайте загадку і ви дізнаєтесь, якій порі року буде присвячено сьогоднішнє заняття.

Сніг зійшов на полях,

Зазеленів листками гай

Птахи з вирію летять,

Квіти око звеселять. ( весна)

ІІ. Основна частина.

– Ви раді весні? Ми довго чекали весну, значить, яка весна? (Довгоочікувана).

Який настрій виникає у вас, коли ви говорите про весну? (Веселий, гарний,  прекрасний.)

І з таким настроєм на занятті будемо чітко відповідати, промовляти всі звуки.

– Я хочу розповісти вам казку про те, як посварилися весна і сонечко.

Зустрічалися весна і сонечко і разом до людей приходили, тепло і радість дарували, а тут раптом почали сперечатися, хто з них головний. Сонце каже:

«Я землю грію, теплом зиму виганяю», а весна:

«Я і без тебе зиму вижену».

Образилося сонечко і пішло. А весна як не старалася, не змогла перемогти зиму і пішла до сонечко, та тільки розбудити сонечко не змогла. Невже ця казка так погано закінчиться? Що станеться, якщо вони не помиряться і сонечко не вийде? -відповідь дітей.

Як ми можемо весні допомогти? Як ми знайдемо дорогу до сонечка? Будемо на запитання відповідати і весні допомагати.

  1. 1. Гра “Один і багато”. Я називаю один предмет, а дитина – багато цих же предметів:

Струмок – струмки

Дощ – дощі

Підсніжник- підсніжники

Шпак – шпаки

Гніздо – гнізда

Бурулька – бурульки

Лист – листя

Комаха – комахи

Дерево – дерева

 

  1. 2. Гра «Лагідні слова». А тепер трохи пограємо.  Я буду кидати м’яч, а дитині доведеться гарненько подумати і замінити прості слова на ласкаві.
  1. Складання розповіді про весну по мнемотаблиці.

-Треба помирити весну і сонечко.

-Давайте розповімо сонечку, що буде, якщо вони помиряться.

– Сонечко, послухай, яка розповідь про весну у дітей вийшла, але без тебе

ніяк не обійтися, ти головне. Чи сподобалися ваші розповіді сонечку? Чому?

  1. Дидактична гра «Так-ні»:
  1. Навесні можна ліпити сніговиків.
  2. Навесні можна кататися на санчатах.
  3. Навесні з’являються перші весняні квіти.
  4. Навесні можна купатися в річці.
  5. Навесні на деревах опадає листя.
  6. Навесні птахи відлітають у теплі краї.

 

  1. Гра «Сонечко навесні». Яке воно, сонечко, навесні?(Тепле, кругле, яскраве, червоне, веселе, променисте, весняне).

 

ІІІ. Підведення підсумків:

–  Що вам запам’яталося і сподобалося найбільше? Який у вас настрій?

 

Заняття 2: Ліплення

Тема: Посадимо квіткову грядку

 

Мета: вчити створювати зображення одних і тих же предметів по – різному, варіативними способами, закріпити правила роботи з пластиліном: розкачати пласт, користуватися стекою при оформленні жилок листків, розминати, оформляти краї пелюсток, передаючи їм характерну форму; розвивати навички колективної творчості, розширювати образні уявлення дітей; виховувати бажання порадувати оточуючих, створити для них щось гарне, викликати почуття радості від створеного зображення.

Матеріал для заняття.

різних кольорів пластилін, стеки, клейонки, вологі серветки.

 

Хід заняття.

  1. Організаційна частина

Сюрпризний момент –  словесна гра «Назви квіти».

Дорослий показує картинки із зображенням  рослин, а діти називають їх.

 

ІІ частина. Рішення проблемної ситуації, що росте на квітковій грядці і радує нас весною? Пропоную зліпити  фіалку з різнокольорового пластиліну. А зараз ми трохи відпочиньмо.

Фізкультхвилинка

Я прошу піднятися вас – це раз.

Повернулася голова – це два.

Руки вгору, вперед дивись – це три.

Руки розведемо ширше на чотири.

З силою пальці стиснути, розтиснути – це п’ять.

Всім дітям тихо сісти – це шість!

 

 Розглядання готового зразка.   Пояснення виконання роботи.

– Хто може описати фіалку: з яких деталей вона зроблена, скільки у неї пелюсток, якої форми листочки, якого кольору пластилін потрібно взяти для самої квітки фіалки?

– Щоб фіалка росла їй потрібен ґрунт. Його замінить  чорний або коричневий пластилін

– Як ви думаєте, що потрібно зробити потім?

– Спочатку потрібно виліпити листочки, а потім вже квіточки.

Самостійна робота дітей.

Давайте підготуємо наші пальчики до роботи.

Пальчикова гімнастика:

Виріс високий зелений росточок  (Кисті рук складені «бутоном».)

Ласкаво вранці розкрив пелюстки. (Пальці рук розводяться в різні сторони як пелюстки)

Всім пелюсткам красу і харчування (Потім руки повертаються пензлями

Дружно дають під землею корінці. ( Вниз.)

У процесі діяльності у дітей  заохочувати самостійність, акуратність, творчість. Тим дітям, які можуть відставати в роботі,  надавати допомогу.

 

ІІІ частина.  Підведення підсумків. Чи сподобалась виконана робота? Що вдалося найбільше?

Мойсієнко В.О.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.