ПОЛОЖЕННЯ ПРО ЗАПОБІГАННЯ І ПРОТИДІЮ НАСИЛЬСТВУ ТА ЖОРСТОКОМУ ПОВОДЖЕННЮ З ДІТЬМИ В ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

ПОГОДЖЕНО:                                                                   ЗАТВЕРДЖУЮ:    

Рішення педагогічної ради №1                                            В.о. директора ЗДО №13 «Веселка»

від 28.08.2025                                                                        ___________ Наталія КОВАЧ

(протокол №01 від 29.08.2025) 

 

 

 

 

 

 

Положення

про запобігання і протидію насильству та

жорстокому поводженню з дітьми

в Конотопському закладі дошкільної освіти

(ясла-садок) № 13 «Веселка»

Конотопської міської ради Сумської області

 

 

 

 

   1.ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

1.1. Це Положення регламентує організацію роботи щодо запобігання та протидії булінгу (цькуванню) і порядок реагування на випадки булінгу
(цькування) (далі – Положення) у Конотопському  закладі дошкільної освіти (ясла-садок) №13 «Веселка». Положення розроблено у відповідності до чинного Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про запобігання та протидію домашньому насильству», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» та відповідних нормативно-розпорядчих документів Міністерства освіти і науки України.

1.2. Основною метою щодо протидії булінгу є психологічне, фізичне,
економічне забезпечення та підвищення ефективності освітнього процесу,
формування негативного ставлення до булінгу, захист психологічного здоров’я і соціального благополуччя усіх його учасників: здобувачів освіти, педагогічних і технічних працівників.

1.3. Головними завданнями є:
– підвищення рівня обізнаності учасників освітнього процесу про булінг (цькування), його причини та наслідки, порядок реагування на випадки булінгу (цькування) тощо;

– розвитку соціального та емоційного інтелекту учасників освітнього процесу;

– створення в закладі освіти культури, що ґрунтується на нетерпимості до будь-яких форм насильства та дискримінації, в тому числі булінгу (цькування).

1.4. Терміни, використані у цьому Положенні, вживаються у таких значеннях:
кривдник (булер) – учасник освітнього процесу, в тому числі малолітня особа, яка вчиняє булінг (цькування) щодо іншого учасника освітнього процесу;
потерпілий (жертва булінгу) – учасник освітнього процесу, в тому числі
малолітня чи неповнолітня особа, щодо якої було вчинено булінг (цькування);
спостерігачі – свідки та (або) безпосередні очевидці випадку булінгу
(цькування);
сторони булінгу (цькування) – безпосередні учасники випадку: кривдник
(булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності)

  1. ФОРМИ, ОЗНАКИ ТА ПРОЯВИ БУЛІНГУ

 

2.1. Визначаються наступні форми булінгу:
фізичний булінг – умисні поштовхи, удари, стусани, побої, нанесення
інших тілесних ушкоджень, різного виду знущання, образливі жести або дії, пошкодження особистих речей та інші дії з майном (крадіжка, грабіж, ховання особистих речей жертви), фізичні приниження та інше;
сексуальний булінг – підвид фізичного, означає дії сексуального
характеру, важко розпізнаються, жертва сексуального булінгу панічно боїться розповісти про це іншим особам, замикається у собі, категорично відмовляється надавати будь-яку інформацію;
психологічний булінг – насильство, пов’язане з дією на психіку, що
завдає психологічного травмування шляхом словесних образ або погроз, переслідування, залякування, якими навмисно заподіюється емоційна невпевненість жертви.
– вербальний булінг – образливе ім’я, з яким постійно звертаються до
жертви, обзивання, поширення образливих чуток, словесне приниження, бойкот та ігнорування, залякування, використання агресивних жестів та інтонацій голосу для примушування жертви до здійснення певних дій, систематичні кепкування з будь-якого приводу;
Ø кібербулінг – новітній спосіб знущання з використанням електронних
засобів комунікації, який включає: приниження та цькування за допомогою мобільних телефонів, гаджетів, Інтернету.

2.2. До булінгу (цькування) у ЗДО належать випадки, які відбуваються
безпосередньо в приміщеннях освітнього закладу  та на прилеглих територіях.

Ознаками булінгу (цькування) є систематичне вчинення учасниками
освітнього процесу діянь стосовно малолітньої особи та (або)
такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, в тому числі із
застосуванням засобів електронних комунікацій,.

2.3. Проявами, які можуть бути підставами для підозри в наявності
випадку булінгу (цькування) учасника освітнього процесу у закладі дошкільної освіти, є:

замкнутість, тривожність, страх або, навпаки, демонстрація повної
відсутності страху, ризикована, зухвала поведінка;

неврівноважена поведінка;

агресивність, напади люті, схильність до руйнації, нищення,насильства;

різка зміна звичної для дитини поведінки;

уповільнене мислення, знижена здатність до навчання;

відлюдкуватість, уникнення спілкування та гри з іншими дітьми;

ізоляція, виключення з групи, небажання інших учасників освітнього
процесу спілкуватися;

занижена самооцінка, наявність почуття провини;

поява швидкої втомлюваності, зниженої спроможності до концентрації
уваги;

демонстрація страху перед появою інших учасників освітнього процесу;

відмова відвідувати заклад освіти з посиланням на погане самопочуття;

депресивні стани;

аутоагресія (самоушкодження);

явні фізичні ушкодження та (або) ознаки поганого самопочуття (нудота,  головний біль, кволість тощо);

намагання приховати травми та обставини їх отримання;

скарги здобувача освіти на біль та (або) погане самопочуття;

пошкодження чи зникнення особистих речей; вимагання особистих речей, їжі;

жести, висловлювання, прізвиська, жарти, погрози.

 

  1. ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЯ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЮ) У ЗДО

3.1. Діяльність щодо запобігання та протидії булінгу (цькуванню) у
закладі дошкільної освіти є постійним системним процесом, спрямованим на:
– визначення та реалізацію необхідних заходів, способів і методів
запобігання виникненню булінгу (цькування) та (або) потенційних ризиків його виникнення;
– виявлення булінгу (цькування) та (або) потенційних ризиків його
виникнення.

3.2. Діяльність щодо запобігання та протидії булінгу (цькуванню) у ЗДО ґрунтується на принципах:
– недискримінації за будь-якими ознаками;
– ненасильницької поведінки в міжособистісних стосунках;
– партнерства та підтримки між педагогічним колективом ЗДО і батьками (законними представниками) малолітнього здобувача освіти;
– розвитку соціального та емоційного інтелекту учасників освітнього
процесу;
– гендерної рівності;
– участі учасників освітнього процесу в прийнятті рішень відповідно до
положень законодавства та установчих документів ЗДО.

3.3. Завданнями діяльності щодо запобігання та протидії булінгу
(цькуванню) у ЗДО є:
– створення безпечного освітнього середовища, що включає психологічну
та фізичну безпеку учасників освітнього процесу;
– визначення стану, причин і передумов поширення булінгу (цькування) у ЗДО;
– підвищення рівня поінформованості учасників освітнього процесу про
булінг (цькування);
– формування в учасників освітнього процесу нетерпимого ставлення до
насильницьких моделей поведінки, усвідомлення булінгу (цькування) як
порушення прав людини;
– заохочення всіх учасників освітнього процесу до активного сприяння
запобіганню булінгу (цькуванню).

3.4. Діяльність щодо запобігання та протидії булінгу (цькуванню)
відображається в плані заходів, спрямованих на запобігання та протидію
булінгу (цькуванню) у ЗДО (далі – План).

Розроблення, затвердження та оприлюднення Плану забезпечує
директор ЗДО в межах наданих йому повноважень щодо створення
безпечного освітнього середовища у ЗДО, вільного від будь-яких форм
насильства та дискримінації, в тому числі булінгу (цькування).

Планування відповідних заходів здійснюється за результатами
моніторингу стану освітнього середовища у ЗДО.

Заплановані заходи повинні:
– спрямовуватись на задоволення потреб ДНЗ  у створенні безпечного
освітнього середовища;
– мати вимірювані показники ефективності;
– залучати всіх учасників освітнього процесу.

План розробляється до початку навчального року. Протягом навчального року директор (завідувач) ЗДО забезпечує проведення моніторингу  (за потреби, але не рідше одного разу на півріччя) ефективності виконання Плану та внесення (за потреби) до нього змін.

Заплановані заходи можуть відбуватись у будь-якій формі: зустрічі,
бесіди, консультації, лекції, круглі столи, тренінги, тематичні заходи, конкурси, спільні перегляди та обговорення тематичних відеосюжетів, літературних творів, матеріалів ЗМІ, особистого досвіду, запрошення гостей, у формі рольових ігор та інших організаційних формах.

3.5. До заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу
(цькуванню) у ЗДО, належать заходи щодо:
– організації належних заходів безпеки відповідно до законодавства;
– розвитку соціального та емоційного інтелекту учасників освітнього
процесу;
– створення у ЗДО культури, що ґрунтується на нетерпимості до будь-яких форм насильства та дискримінації, в тому числі булінгу (цькування).

3.6. Основними заходами щодо протидії булінгу є:
– діагностика – соціальне і психологічне вивчення здобувачів освіти,
педагогів, моніторинг соціальних процесів та психічного розвитку окремих здобувачів освіти, визначення причин, що ускладнюють особистісний розвиток, освіту та взаємини в дитячому колективі;
– корекція – здійснення психолого-педагогічних заходів з метою усунення
відхилень у психічному та особистісному розвиткові і поведінці, подолання
різних форм девіантної поведінки (у разі недостатності психопрофілактичної
роботи та за умови необхідності, своєчасності та ефективності застосування
методів психокорекції )

– профілактика – своєчасне попередження відхилень у психічному та
особистісному розвиткові, міжособистісних стосунках, запобігання конфліктним ситуаціям в освітньому процесі;
– психологічна просвіта – підвищення психологічної культури учасників освітнього процесу.

  1. ПОВНОВАЖЕННЯ ВІДПОВІДАЛЬНИХ ОСІБ

 

Повноваження керівника закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №13 «Веселка» та уповноважених ним осіб щодо запобігання та протидії булінгу (цькуванню):

4.1. Керівник закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №13«Веселка»:

– здійснює контроль за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;

– розглядає заяви про випадки булінгу (цькування) батьків, законних представників здобувачів освіти, інших осіб та видає рішення про проведення розслідування; скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вживає відповідних заходів реагування;

– повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти.

– розглядає скарги про відмову у реагуванні на випадки булінгу (цькування) за заявами  батьків  здобувачів освіти, або їх законних представників, інших осіб та приймає рішення за результатами розгляду таких скарг;

– забезпечує створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування);

– з урахуванням пропозицій територіальних органів (підрозділів) Національної поліції України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, головного органу у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику, служб у справах дітей та центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді розробляє, затверджує та оприлюднює план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;

4.2. Практичний психолог забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування).

4.3. Вихователь-методист забезпечує:

–       реалізацію просвітницького напрямку всіх учасників освітнього процесу шляхом організації тематичних заходів, бесід, консультацій з метою формування навичок толерантної та ненасильницької поведінки, спілкування та взаємодії;

–       прозорість та інформаційну відкритість шляхом формування та оприлюднення на сайті ЗДО №13, розміщення в інформаційних куточках для батьків здобувачів освіти інформацію та нормативно-правові акти з питань щодо протидії боулінгу;

–       план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;

–       порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти;

–       порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування);

4.4. Педагогічні працівники ЗДО №13 :

– забезпечують здобувачам освіти захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю;

– повідомляють керівника ЗДО №13 про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб;

– сприяють керівництву закладу освіти у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування);

– виконують рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.

 

  1. ДІЯЛЬНІСТЬ КОМІСІЇ З РОЗГЛЯДУ ВИПАДКІВ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЯ) ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

5.1. Комісія з розгляду випадків булінгу (цькування)  закладу дошкільної освіти № 13 (далі – Комісія) створюється наказом керівника ЗДО  та скликається для прийняття рішення за результатами розслідування про факти булінгу (цькування). Комісія виконує свої обов’язки на постійній основі.

5.2. В своїй діяльності Комісія керується Кодексом України про адміністративні правопорушення, Законом України «Про освіту», Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)», цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами з питань щодо протидії булінгу (цькуванню). Діяльність комісії здійснюється на принципах:

законності;

верховенства права;

поваги та дотримання прав і свобод людини;

неупередженого ставлення до сторін булінгу (цькування);

відкритості та прозорості;

конфіденційності та захисту персональних даних;

невідкладного реагування;

комплексного підходу до розгляду випадку булінгу (цькування);

нетерпимості до булінгу (цькування) та визнання його суспільної

небезпеки.

Комісія у своїй діяльності забезпечує дотримання вимог Законів України “Про інформацію”, “Про захист персональних даних”.

5.3. Склад комісії, їх права та обов’язки:

5.3.1. До складу Комісії можуть входити керівник закладу, педагогічні працівники, (у тому числі практичний психолог), батьки постраждалого та булера та інші зацікавлені особи (представники служби у справах дітей та  центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді (за
згодою)).

5.3.2. Головою комісії є керівник закладу освіти:

– голова комісії організовує її роботу і відповідає за виконання покладених на комісію завдань, головує на її засіданнях та визначає перелік питань, що підлягають розгляду;

– голова комісії визначає функціональні обов’язки кожного члена комісії. У разі відсутності голови комісії його обов’язки виконує заступник голови комісії;

– у разі відсутності голови комісії та заступника голови комісії обов’язки голови комісії виконує один із членів комісії, який обирається комісією за поданням її секретаря;

– у разі відсутності секретаря комісії його обов’язки виконує один із членів комісії, який обирається за поданням голови комісії або заступника голови комісії.

5.3.3. Секретар комісії забезпечує підготовку проведення засідань комісії та матеріалів, що підлягають розгляду на засіданнях комісії, ведення протоколу засідань комісії.

5.3.4. Член комісії має право:

– ознайомлюватися з матеріалами, що стосуються випадку булінгу (цькування), брати участь у їх перевірці;

– подавати пропозиції, висловлювати власну думку з питань, що розглядаються;

– брати участь у прийнятті рішення шляхом голосування;

– висловлювати окрему думку усно або письмово;

– вносити пропозиції до порядку денного засідання комісії.

5.3.5. Член комісії зобов’язаний:

– особисто брати участь у роботі комісії;

– не розголошувати стороннім особам відомості, що стали йому відомі у зв’язку з участю у роботі комісії, і не використовувати їх у своїх інтересах або інтересах третіх осіб;

– виконувати в межах, передбачених законодавством та посадовими обов’язками, доручення голови комісії;

– брати участь у голосуванні.

5.4. Комісія діє відповідно до Порядку подання та розгляду (з дотриманням конфеденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в ЗДО №13, Порядку реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в ЗДО №13 та відповідальність осіб, причетних до булінку (цькування). Метою діяльності комісії є припинення випадку булінгу (цькування) у ЗДО; відновлення та нормалізація стосунків, створення сприятливих умов
для подальшого здобуття освіти у групі, де стався випадок булінгу (цькування); з’ясування причин, які призвели до випадку булінгу (цькування), та вжиття заходів для усунення таких причин; оцінка потреб сторін булінгу (цькування) в соціальних та психолого-педагогічних послугах та забезпечення таких послуг.

5.5. Засідання Комісії скликається керівником ЗДО №13 для розгляду та неупередженого з’ясування обставин випадків булінгу (цькування) в дошкільному закладі, відповідно до заяв, що надійшли. До завдань комісії належать:

– збір інформації щодо обставин випадку булінгу (цькування), зокрема пояснень сторін булінгу (цькування), батьків або інших законних представників малолітніх або неповнолітніх сторін булінгу (цькування); висновків практичного психолога та соціального педагога (за наявності) закладу освіти; відомостей служби у справах дітей та центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді; експертних висновків (за наявності), якщо у результаті вчинення булінгу (цькування) була завдана шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого; інформації, збереженої на технічних засобах чи засобах електронної комунікації (Інтернет, соціальні мережі, повідомлення тощо); іншої інформації, яка має значення для об’єктивного розгляду заяви;

– розгляд та аналіз зібраних матеріалів щодо обставин випадку булінгу (цькування) та прийняття рішення про наявність/відсутність обставин, що обґрунтовують інформацію, зазначену у заяві;

У разі прийняття рішення комісією про наявність обставин, що обґрунтовують інформацію, зазначену у заяві, до завдань комісії також належать:

– оцінка потреб сторін булінгу (цькування) в отриманні соціальних та психолого-педагогічних послуг та забезпечення таких послуг, в тому числі із залученням фахівців служби у справах дітей та центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді;

– визначення причин булінгу (цькування) та необхідних заходів для усунення таких причин;

– визначення заходів виховного впливу щодо сторін булінгу (цькування) у групі, де стався випадок булінгу (цькування);

– моніторинг ефективності соціальних та психолого-педагогічних послуг, заходів з усунення причин булінгу (цькування), заходів виховного впливу та корегування (за потреби) відповідних послуг та заходів;

– надання рекомендацій для педагогічних працівників закладу освіти щодо доцільних методів здійснення освітнього процесу та інших заходів з малолітніми сторонами булінгу (цькування), їхніми батьками або іншими законними представниками;

– надання рекомендацій для батьків або інших законних представників малолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування).

5.6. У разі, якщо Комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутись до органів Національної поліції України із заявою, про що керівник закладу освіти має повідомити постраждалого.

5.7. Рішення Комісії реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів всіх членів Комісії. Строк розгляду комісією заяви або повідомлення про випадок булінгу (цькування) в закладі освіти та виконання нею своїх завдань не має перевищувати десяти робочих днів із дня отримання заяви або повідомлення керівником закладу освіти.

5.8. Потерпілий чи його/її представник також можуть звертатися відразу до уповноважених підрозділів органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та Служб у справах дітей з повідомленням про випадки булінгу (цькування).

 

  1. ПОРЯДОК ПОДАННЯ ТА РОЗГЛЯДУ (З ДОТРИМАННЯМ КОНФЕДЕНЦІЙНОСТІ) ЗАЯВ ПРО ВИПАДКИ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЯ) В ЗАКЛАДІ ОСВІТИ

 

6.1. Учасники освітнього процесу подають заяву керівнику закладу освіти про випадки булінгу по відношенню до дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу.

6.2. Керівник закладу освіти у разі отримання заяви або повідомлення про випадок булінгу (цькування):

6.2.1. Невідкладно у строк, що не перевищує однієї доби, повідомляє територіальний орган (підрозділ) Національної поліції України, принаймні одного з батьків або інших законних представників малолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування);

6.2.2. За потреби викликає бригаду екстреної (швидкої) медичної допомоги для надання екстреної медичної допомоги;

6.2.3. Повідомляє службу у справах дітей з метою вирішення питання щодо соціального захисту малолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування), з’ясування причин, які призвели до випадку булінгу (цькування) та вжиття заходів для усунення таких причин;

6.2.4. Повідомляє центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді з метою здійснення оцінки потреб сторін булінгу (цькування), визначення соціальних послуг та методів соціальної роботи, забезпечення психологічної підтримки та надання соціальних послуг;

6.2.5. Скликає засідання комісії з розгляду випадку булінгу (цькування) (далі – комісія) не пізніше ніж упродовж трьох робочих днів з дня отримання заяви або повідомлення.

6.3. Проводиться повне та неупереджене розслідування щодо випадків булінгу (цькування) з залученням осіб від яких отримали інформацію.

6.4. Керівник закладу освіти для прийняття рішення за результатами розслідування створює наказом комісію з розгляду випадків булінгу (цькування) та скликає засідання для прийняття рішення за результатами розслідування та виконання відповідних заходів реагування.

6.5. Рішення Комісії реєструється в окремому журналі, зберігається в паперовому вигляді з оригіналами підписів всіх членів Комісії.

6.6. Потерпілий чи його/її представник також можуть звернутися відразу до уповноважених підрозділів органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та Служби у справах дітей.

 

  1. ПОРЯДОК РЕАГУВАННЯ НА ДОВЕДЕНІ ВИПАДКИ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЯ) В ЗАКЛАДІ ОСВІТИ

 

7.1. В разі підтвердження факту вчинення булінгу (цькування), за результатами розслідування та висновків Комісії, повідомляються уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та служби у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в ЗДО №13.

7.2. Виконується рішення та рекомендації Комісії в дошкільному закладі.

7.3. Надаються соціальні та психолого-педагогічні послуги здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу.

7.4. Керівником  дошкільного закладу  відповідно чинного законодавства та в межах повноважень здійснюють контроль за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькування) в ЗДО № 13.

 

8 ПРАВА ТА ОБОВЯЗКИ УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

 

8.1. Здобувачі освіти:

8.1.1. Мають право на:

–     повагу людської гідності;

–     захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;

–     отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування).

8.1.2. Зобов’язані:

–     поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

–     відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я,  здоров’я оточуючих, довкілля.

8.2. Працівники, які залучаються до освітнього процесу:

8.2.1. Мають право на:

–     захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю.

8.2.2. Зобов’язані:

–     повідомляти керівника ЗДО №13  про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування).

8.3. Батьки здобувачів освіти:

8.3.1. Мають право на:

–     отримувати інформацію про діяльність ЗДО №13, у тому числі – щодо надання соціальних та психолого-педагогічних послуг особам, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування), про результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності;

–     подавати керівнику ЗДО №13, або засновнику закладу освіти заяву про випадки булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу;

–     вимагати повного та неупередженого розслідування випадків булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу.

8.3.2. Зобов’язані:

–     виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;

–     поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;

–     дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;

–     формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;

–     настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

–     сприяти керівнику ЗДО №13 у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування);

–     виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.

 

  1. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ

9.1. Положення про порядок розгляду випадків булінгу (цькування) в Конотопському дошкільному навчальному закладі схвалюється педагогічною радою закладу та затверджується наказом керівника ЗДО

9.2. Зміни та доповнення до Положення вносяться за рішенням педагогічної ради ЗДО №13 та відповідно до наказу керівника.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *