21.04.2020 Старша “Б” (Віночок) (Вихователі Башмачнікова О.О., Бородіна Н.В.)
1 Заняття. Підготовка до навчання грамоти.
Тема. Звуковий та складовий аналіз слів. Наголос.
Мета:учити аналізувати і синтезувати речення, ділити слова на склади, визначати місце наголосу; вправляти в умінні виконувати звуковий аналіз слів, розрізняти тверді та м’які приголосні; формувати вміння читати речення, розуміти їх зміст; розвивати мовленнєві вміння, увагу; виховувати потребу у спілкуванні з природою
Матеріал: аудіозапис п’єси П. Чайковського « Пори року»; загадки про пори року; Фішки для звукового аналізу; картини із зображенням чотирьох пір року; олівці; предметні картинки із зображенням явищ природи.
Хід заняття.
-Діти, сьогодні ми зустрінемося з …Мабуть, ви самі здогадаєтеся , якщо відгадаєте загадку.
Є у зимоньки-цариці три красунечки-сестриці.
Кожна править за усіх – час за часом цілий рік.
-Ці сестриці Літо, Весна, Осінь.
-Сьогодні ми зустрінемося з порами року. Пригадайте казку, в якій дівчинці поталанило зустрітися з порами року по черзі.( Казка « Дванадцять місяців»)
-Але ми ж з вами не в казці, тому зустрічатися з порами року будемо по черзі.
Звучить аудіозапис п’єси «Весна» П. Чайковського «Пори року»
Загадка.
Промінчик сонячний зловила у вушко голочки з сосни,
Прегарні проліскові зшила сорочку, шапочку, штани.
Щорік вона працює вправно, про неї кажуть, що красна…
Так хто ж бо ця майстриня славна?
Вгадать не важко, це…….(Весна)
-Якими словами можна розповісти про весну?( Гарна, молода, красива, зелена)
Пригадайте прислів’я або приказки про весну.
Весна – днем красна.
Травень холодний – рік плодородний.
Березень – з водою, квітень – з травою, травень – з квітами.
Весна красна квітами, а осінь – плодами.
-Складіть схему речення з поділом на склади.
Весна – днем красна. (Вес на – днем крас на)
Загадка.
На деревах вишеньки, а в траві – сунички,
Сонечко з висоти нам цілує щічки.
Вся земля теплом зігріта, бо до нас заходить……(Літо)
Літо хоче в гру пограти: слова будемо шукати,
Пригадаємо слова, в яких склад останній «ка».
(Чайка, ніжка, миска,……)
А тепер знайдіть слова, в яких склад «ка» першим
(Качка, картопля, карась, ……)
А чи зможете ви вмить слово назване змінить,
Щоб звук приголосний твердий перетворився на м’який?
(Кит – кіт, рука – ріка, нитка – нірка, ….)
Фізкультхвилинка
Загадка про осінь.
Гостю ще ми зустрічаємо. Хто це? Зараз відгадаємо!
Йдуть і йдуть, і йдуть дощі, стали мокрими кущі,
Жовкне листя, в’януть квіти, скрізь калюжі поналито.
І ніде не видно пташки, а ні бджілки, ні мурашки,
Затягнула неба просинь, завітала до нас ……( Осінь)
Читання слів та речень
Загадка про зиму.
Ось і четверта гостя завітала, але ім’я своє ще не назвала.
Їде у санях цариця – білокоса, білолиця,
Рукавом махає – сріблом все вкриває.
В лісі раптом посвітліло, всюди стало чисто, біло,
А тепла чомусь нема, бо до нас прийшла ……( Зима)
Проводиться звуковий аналіз слів: морозець, зимонька, сніг, вітерець.
Загадка.
Із дванадцяти братів –
Троє землю прикрашали, троє сонцем зігрівали,
Троє сипали дощами, троє віяли снігами.
Здогадались, хто вони- хлопчаки – чарівники? (Дванадцять місяців)
Потрібно розставити картки з комплекту « 12 місяців» біля відповідних картинок із зображенням пір року.
Підсумок заняття.
2 Заняття. Конструювання.
Тема. Фея Кульбабка.
Мета: навчати малюків майструвати імпровізовану ляльку із квітів кульбаби; сприяти розвитку дитячої уяви, фантазії, творчого мислення; розширювати загальний кругозір малят, формувати елементарне уявлення про традиційні українські обереги, виготовлені з рослин; виховувати чуйність, естетичне сприйняття довкілля, бережливе ставлення до рідної природи.
Обладнання: світлини, що зображують українські обереги з рослинного матеріалу; квіти кульбаби, палички, ємність із водою.
Хід заняття
Рослини – дерева, квіти, трави – це не тільки красиво. У нашому народі рослини здавна мали символічне значення. Наші пращури вважали, що більшість рослин мають магічну силу і здатні не тільки зцілювати від хвороб та повертати недужим наснагу й силу, але й можуть, наприклад, захистити оселю та її мешканців від недобрих людей, від нечистих сил, від усякого лиха. Тому давніх-давен українські хати прикрашали іграшками-оберегами: їх робили у вигляді декоративних віничків або ляльок із трави, засушених квітів та плодів, колосся злакових рослин тощо.
Розгляд фото із зображенням оберегів.
-Чи хотілося б вам , діти, стати маленькими чарівниками і зробити простенький, але чудесний оберіг власноруч? Оберіг, який ви виготовите, буде чудесною дівчинкою-лялькою: дуже милою, доброю та лагідною, зі світлою й сонячною душею.
Відгадування загадки.
Квітка сонячна, красива,
Стане згодом сива – сива,
Вітерець її подмуха –
Стане миттю сивим пухом. ( Кульбаба.)
Виконання практичного завдання.
Для свого виробу – чарівної дівчинки кульбабки- візьмемо дві квіточки. Цього нам вистачить, і більшість квітів залишаться незайманими та продовжать усіх радувати своїми барвами.
Уважно розгляньте кульбабки та оберіть собі між них дві квіточки. Зірвіть їх обережно, разом зі стебельцем, намагаючись не пошкодити його.
Квіточку слід нанизати на паличку, розташовуючи її стебельцем угору. Тепер стебельце обережно розділимо на кілька частинок – поздовжні смужки. Вони стануть волоссям нашої дівчинки. Змочимо цю кіску водичкою – і у лялечки вийде красива, кучерява зачіска: стебельце скрутиться в спіральку.
Тепер змайструємо дівчинці ручки. Для цього акуратно відірвемо стебельце від другої квітки і нанижемо його на паличку знизу, проколовши приблизно посередині, так, щоб ручки дівчинки були однакової довжини.
Спідничку зробимо з другої квітки, нанизуючи її на паличку також знизу, розташовуючи догори місцем, де був хвостик стебла.
Фізкультхвилинка.
Обігрування виробу ( гра – фантазія)
Підсумок заняття
Вихователь Башмачнікова О. О.